CBS inviterer internationale ansøgere på besøg

CBS inviterer for første gang til to informationsarrangementer for internationale ansøgere, der overvejer at læse bachelor eller kandidat på CBS. Ved arrangementerne får deltagerne både et indblik i livet på CBS, og de får information om at bo og studere i Danmark.

21/01/2015

Nu er der hjælp til udlændinge, der overvejer, om CBS er det rigtige sted at studere, og hvordan det egentlig er at studere i København. CBS arrangerer nemlig som noget nyt International Applicant Days for kommende bachelor- og kandidatstuderende.

Head of Student Affairs, Anne Mette Hou, ser frem til at give ansøgerne information om studierne og studiemiljøet på CBS.

- De internationale ansøgere søger en masse information om CBS og Danmark. Fordi de er så vigtig en del af CBS, er vi rigtig glade for, at vi nu kan invitere de internationale ansøgere til et skræddersyet arrangement, hvor vi kan give dem en særlig og målrettet introduktion til CBS og Købehavn, siger Anne Mette Hou.

Mød de studerende
Ved arrangementerne vil de håbefulde studerende blandt andet få praktisk information om optagelse på CBS, adgangskrav og udvælgelseskriterier. De vil også have mulighed for at tale med nuværende internationale studerende på CBS, som både holder oplæg og står for et socialt arrangement om aftenen.

- Vi ved, at et godt studieforløb hænger sammen med en god studiestart, der igen hænger sammen med en god social forankring. Og hvis vi kan starte den, allerede inden de studerende starter på CBS, så gør vi studiestarten nemmere, siger Anne Mette Hou.

Begge arrangementer foregår dagen efter Åbent Hus-arrangementerne hvor alle, der overvejer at blive studerende på CBS, kan får information om uddannelserne og studiemiljøet. For ansøgere til en kandidatuddannelse ligger Åbent Hus d. 19. februar, og International Applicant Day løber så af stablen fredag d. 20. februar. For ansøgere til en bacheloruddannelse ligger Åbent Hus d. 5. marts og International Applicant Day dagen efter.

- Som for alle studerende gælder det, at studievalg skal ske på baggrund af mest mulig viden om studiet og studiemiljøet, så det vil vi give dem. Og så håber vi, at de unge mennesker bliver i København weekenden over, så de kan opleve, hvor dejligt her er, uanset vejret, afslutter Anne Mette Hou.

Læs mere om International Applicant Days

For yderligere information kontakt specialkonsulent Sanni Brandt.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017