Se CBS-studerendes specialer

Find inspiration til din egen opgaves emne eller struktur, se hvad CBS'ere synes er interessant at skrive om og se hvordan specialerne ser ud på de forskellige uddannelser på CBS.

31/10/2023

Billede af søgeboksen på Studenterafhandlinger

Billede: Søgeboksen i portalen som indeholder CBS-afhandlinger.

Online studenterafhandlinger fra CBS

På CBS Bibliotek har vi siden 2009 indsamlet kandidatafhandlinger og gjort dem online tilgængelig i databasen CBS Research Portal - Studenterafhandlinger.

Studenterafhandlinger finder du afsluttende specialer fra kandidat-, HD- og masteruddannelserne på Copenhagen Business School.

Hvis du gerne vil se en specifik uddannelses specialer, kan du søge på uddannelsens navn f.eks. "msc in international business and politics" med citationstegn omkring.
Alle specialer i Studenterafhandlinger er bestået, men karakteren er ikke oplyst.

Der er ikke bachelorafhandlinger i databasen.

Link til Studenterafhandlinger

Afhandlinger fra før 2009

Ældre specialer fra før 2009 står på hylderne på biblioteket. Dem kan du finde ved at søge i Libsearch, som er biblioteket søgesystem. Her søger du afhandlingerne frem, ved at søge på det emne, du er interesseret og tilføje ordet kandidatafhandlinger eller HD-afhandlinger.
Link til Libsearch

Andre universiteters afhandlinger

Vi har lavet en samling af links til andre universiteters afhandlingsdatabaser.
Link til Libguide on Theses and Dissertations

Ph.d.-afhandlinger

Du kan også udforske de ph.d.-afhandlinger, der er skrevet på CBS.
Link til ph.d.-afhandlinger i CBS Research Portal

Sidst opdateret: CBS Library // 31/10/2023