WRDS - Wharton Research Data Services

WRDS giver adgang til data inden for områder som finansiel information, regnskabstal, bankområdet, økonomiske forhold og management. CBS-studerende og ansatte skal registreres for at få adgang til data.

WRDS - Wharton Research Data Services

Indhold i WRDS

WRDS giver adgang til data inden for områder som finansiel information, regnskabstal, bankområdet, økonomiske forhold og management. Data hentes fra mange forskellige databaser og datasæt, men er tilgængelige via én fælles webbaseret brugerflade.

Via WRDS er der adgang til ressourcer som f.eks. COMPUSTAT, CRSP og OptionMetrics. Bemærk at CBS ikke har adgang til alle de databaser og datasæt, som WRDS udbyder.

CBS-studerende og ansatte skal registreres for at bruge data fra WRDS.

Sådan registrerer du dig hos WRDS:

På WRDS hjemmeside udfyldes formularen: https://wrds-www.wharton.upenn.edu/register/

1. ”Subscriber”: Vælg Copenhagen Business School
  2. ”User Type”: Som studerende vælges "Masters Student"
  3. Udfyld derefter navn, e-mail adresse (skal være en CBS e-mail), brugernavn mm.
  4. Når du sender din registrering som bruger, accepterer du samtidig ”Terms of Use”.

Inden for et par dage modtager du en bekræftelse på, at du har fået adgang til WRDS.

To-trins godkendelse

Ved brug af databasen indfører WRDS fra ultimo 2022 af sikkerhedshensyn en to-trins godkendelse (Two-Factor Authentication).
Du kan finde mere uddybende information via disse links:

Erik Sonne, es.lib@cbs.dk
Søren Madsen, sm.lib@cbs.dk

Fakta om WRDS

Tidsmæssig dækning Afhænger af datatype og indhold
Geografisk dækning Globalt
Leverandør Wharton Research Data Service