World Advertising Research Center - WARC

Den centrale ressource til viden om reklame, branding, markedsføring og forbrugersegmenter.

World Advertising Research Center - WARC

Indhold i WARC

Artikler, case studies, best practice guides, konference og research papers og statistik inden for markedsføring, reklame og medier.

I WARC finder du bl.a. artikler fra tidsskrifterne:

• Admap
  • Market Leader
  • International Journal of Advertising
  • International Journal of Market Research
  • International Journal of Mobile Marketing
  • Journal of Advertising Research
  • Journal of Interactive Advertising

Derudover kan du finde:

• case studier
  • trend analyser
  • research rapporter

Indholdet er desuden inddelt efter emner som forbrugssegmenter, markedsføringsformer, produktkategorier og markedsføringskanaler.

Data:
Via dette modul er der bl.a. adgang til statistik om reklameforbruget fordelt på de forskellige medieformer (Adspend database og International Ad Forecast).

Tips fra bibliotekaren

Man kan med fordel søge efter materiale via de øverste menupunkter. F.eks. giver Case Finder (under Tools) gode muligheder for at optimere sine søgninger efter relevante case studies

Under menupunktet Data kan man navigere videre til Data Homepage, der giver et godt overblik over den tilgængelige statistik i databasen

Link til WARC – User Guide for universities