De mest læste alumnehistorier i 2016

Toptalenter med CBS-uddannelser, Christian Stadils gode råd til investorer og entreprenører og så hvordan man kommer ind i magteliten. De er blandt de mest populære historier fra CBS Alumni i 2016. Læs eller genlæs dem her.

13/12/2016

Magteliten

CBS Alumni har i alt udsendt 12 nyhedsbreve, hvoraf 7 er udsendt i 2016. Hvis du skulle have misset et af nyhedsbrevene eller historierne i dem, er her din mulighed for at læse nogle af de mest læste historier.

Du kan også se alle vores tidligere nyhedsbreve.

Unge CBS-talenter
Foto: Tao Lytzen

Hvert tredje unge toptalent er CBS-alumne

34 af de 100 talenter i Berlingske Business’ Talent100 2016-udgivelse er alumner fra Copenhagen Business School. Og det var en historie, der blev læst flittigt. I den kan du også læse, hvilke brancher talenterne arbejder i.

Christian Stadil
Foto: Bjarke MacCarthy

Christian Stadil: Første skridt er at investere sin tid

Hvad gør man, hvis man gerne vil involvere sig i en opstartsvirksomhed? Netop det emne gav en af dansk investormiljøs spidser, Christian Stadil, gode råd om til alumner. Læs, hvad du kan gøre, og hvad han selv ville gøre.

Magteliten

Gennem nåleøjet: Vejen til magteliten

Danmark er kendt som et af de mest lige lande i verden. Men den lighed er knap så udtalt blandt den danske magtelite, som to CBS-forskere har brugt årevis på at kortlægge. CBS Alumni har mødt forskerne for at høre, hvordan den danske magtelite ser ud, og hvad det kræver at blive del af den.

Storytelling
Foto: Jakob Boserup

Hvorfor fortællinger er vigtige – også for virksomheder

“Nu fortæller han historier igen,” vil sjældent være en rosende beskrivelse af en kollega – og slet ikke af en chef. Men vi fortæller alle historier hele tiden, og det har stor betydning, hvad vi fortæller, og hvordan vi fortæller. Det gælder også for virksomhedernes fortællinger, forklarer to forskere.

Academic summer reading
Foto: Shutterstock/ Africa Studio

Anbefalet sommerlæsning

For mange er sommerferien tiden, hvor man endelig får tid til at læse bøger. Derfor bad CBS Alumni tre CBS-forskere foreslå faglig sommerlæsning. Læs her, hvad Florence Villesèche, Sine N. Just og Jesper Rangvid anbefaler.

Relevante artikler

Se de mest læste artikler i 2015