Seminar series: Get set to involve yourself in the next big startup

The seminar series focus on how you can involve yourself in a startup (small-business) as either an investor or mentor and will help CBS alumni who are thinking about getting involved in one of the hundreds of startups working away each year in Denmark’s largest incubator, Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE).

Tirsdag, 23 februar, 2016 - 16:00 to Onsdag, 11 maj, 2016 - 19:30

Bliv klædt på til at involvere dig i den næste start up-succes
Foto: Bjarke MacCarthy

Iværksætteri og skabelsen af nye og aktive virksomheder er af stor betydning for dansk erhvervsliv. Det bidrager til fornyelse af produktionsprocesser og produktinnovation samt ændrede konkurrencemønstre og dynamikker inden for de enkelte brancher og geografiske områder, hvor der kommer nye virksomheder til. Herudover bidrager nye virksomheder i ganske betydeligt omfang til jobskabelsen i det danske samfund. Iværksættere kan ændre den måde, vi lever og arbejder på. Hvis de lykkes, kan deres innovationer potentielt forbedre vores levestandard.

Hvis du er interesseret i iværksætteri, kan du beslutte dig for at starte din egen virksomhed, men der er også andre måder at involvere dig i iværksættermiljøet på og dermed finde ud af, om du er en iværksætter eller hellere vil involveres baseret på f.eks. din erhvervserfaring.

Erfaring og netværk er værdifuldt
I denne seminarrække introducerer vi dig til, hvordan du kan involvere dig i startup-scenen ved at investere dig selv i et startup, enten som investor eller som mentor. Der er stor værdi i folk med know-how og erfaring, hvilket er grunden til at en af de mest vækstskabende og udviklende faktorer identificeret hos Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE), er mentorordningen. Investorers investeringslyst i mindre kapital end venturekapitalfonde og selskaber – typisk fra 50.000 kr. og opefter – gør investorer, også kaldet business angels eller angel-investorer, særligt værdifulde for de nystartede vækstvirksomheder. Hertil kommer, at de sociale og faglige netværk, business angels og mentorer bidrager med ofte udgør en vigtig nøgle til udviklingen af nye erhvervsprojekter.

Seminarrækken vil tilbyde CBS alumner en fordybelse i iværksætteri og hjælpe dem til at stifte bekendtskab med investor- og mentorerfaringer samt bedste praksis for investering og mentoring. Herudover vil du få mulighed for at deltage i et pitch-arrangement.

Investorer og/eller mentorer i nystartede virksomheder kan være ledere, andre iværksættere eller erhvervsfolk – aktive som pensionerede – investeringsselskaber eller andre virksomheder og institutioner. Uanset deres baggrund, deler investorer og mentorer følgende centrale karakteristika: iværksætterånd, evnen til at bidrage med kapital og erfaring til projektet, de investerer i og til at deltage aktivt i udviklingen af en virksomhed.

Fordele ved at deltage i seminarrækken

• Introduktion til iværksættermiljøet og hvordan du kan blive involveret i et startup som investor eller mentor
  • Adgang til udvalgte startups med stort vækstpotentiale og mulighed for at arbejde tæt med nye, innovative talenter
  • Mulighed for at dele dine erfaringer med de nystartede virksomheder, og få nye erfaringer selv
  • Mulighed for at udveksle ideer, samarbejde og eventuelt investere sammen med andre alumner, der deler en interesse for iværksætteri
  • Løbende læring og ajourføring af kvalifikationer både personligt og professionelt relateret til investerings- og mentorprocessen

Datoer for de kommende seminarer og pitch-arrangement:
23. februar 2016: Hvordan kan du investere dig i en start-up?
10. marts 2016: Find den rigtige start-up – fra starten
30. marts 2016: CSE Investor Day: kom og se live pitches
7. april 2016: Invester din tid og dit talent i en start-up
11. maj 2016: ”Det med småt” når du har fundet en start-up at investere i

Tilmeld dig seminarrækken
Seminarrækken retter sig mod CBS alumner med erhvervserfaring.

Det vil blive muligt at tilmelde sig de enkelte seminarer løbende som de detaljerede programmer bliver offentliggjort.

Alle seminarerne er blevet afholdt.

Du skal registrere dig i CBS Alumni for at kunne deltage i seminarrækken. Registrer dig gratis i CBS Alumni, hvis du ikke er registreret i forvejen. CBS Alumni er et netværk for tidligere studerende, som har opnået en grad ved CBS, samt udvekslingsstuderende, som har afsluttet mindst et semester på CBS.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte Dorthea Haldrup Nielsen, CSE og Mikala Gyllinge, CBS Alumni

Sidst opdateret: Alumni // 15/11/2021